Přeskočit na obsah

Efektivní porada

  • od

Porada, neboli pracovní setkání manažera se svými podřízenými, je jednou z nejčastějších činností v práci týmů a organizací. Bohužel jednou z nejméně efektivních. Bývají dlouhé, neproduktivní, nic neřešící a obírají nás o čas a energii. Existuje řada způsobů, jak tuto činnost nahradit efektivnějšími, ale to bude obsahem jiného příspěvku. Když už tedy PORADA, jak ji připravit co nejefektivněji?

Použijte následující postup:

Efektivní porada – příprava:

CO?  Jaké budou body jednání?, Jaké budou cíle a předpokládané výsledky jednání?

PROČ? Co očekávám? Jaká mají být rozhodnutí? Jaký bude přínos?

KDO? Kdo se zúčastní a proč? Kdo připraví podklady k jednotlivým bodům?

KDY? Den a hodina

KDE? Místnost, adresa

Doporučení: 

  • nesvolávejte poradu v pondělí, v pátek, hned ráno po začátku pracovní doby a odpoledne před koncem pracovní doby.
  • porada by měla trvat maximálně jednu hodinu
  • na poradě by mělo být maximálně 6 bodů
  • program a čas porady pošlete pozvánkou nejpozději tři dny předem, aby bylo možné se na ni připravit
  • na poradu zvěte jen ty, které potřebujete k řešení plánovaných bodů, ostatní se vše podstatné dozví ze zápisu

Průběh porady:

  • Kdo řídí poradu?
  • Kdo píše zápis?
  • Kdo není připraven, nemá na poradě co dělat, body týkající se nepřipravených podkladů vyřaďte.
  • Každý má právo se vyjádřit.

Doporučeni:

  • tomu, kdo není připraven, dejte poradu k náhradě. Tj. zaplatí všem ostatním čas, který tam jsou díky nepřipravenosti zbytečně. Příště už to neudělá.
  • zápis sepište na jednu stranu A4, vždy jasně, stručně s uvedením termínu a odpovědnosti plnění
  • je-li potřeba, hlasujte a do zápisu uveďte výsledek hlasování
  • každý odchází z porady s jasným určením úkolů, kompetencí a časových harmonogramů

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..