Když v roce 1993 vydali Jack Canfield a Mark Victor Hansen svoji knihu Slepičí polévka pro duši, nezdálo se při zahájení prodeje, že stane jednou z nejprodávanějších knih na celém světě. Ze začátku se dokonce zdálo, že její prodej bude propadák.
Pravidlo pěti
Oba autoři ale natolik věřili své knize, že se navzdory počátečnímu neúspěchu a nezájmu prodejců pustili do své vlastní cesty k propagaci. Na základě konzultací s nejprodávanějšími autory té doby, včetně Johna Graye a Kena Blancharda, a rad marketingového specialisty Rona Scolastica , vytvořili „Pravidlo pěti“: Závazek přijmout pět denních akcí, které by posunovaly jejich cíl k dokončení.
Pro Canfielda a Hansena to znamenalo mít každý den pět rozhovorů pro media, zaslat pět kopií redaktorům, které požádali o recenzi na svoji knihu, zavolat pět personálních agentur a požádat je, aby si koupili knihu jako motivační nástroj pro své prodejce; a dát konzultace nejméně pěti lidem, kterým by mohli prodat svoji knihu.
Pravidlo pěti je účinné, protože vás nutí myslet mimo zaběhnuté rámce a zvažovat akce, o kterých byste předtím neuvažovali.
Jak můžete použít "Pravidlo pěti"
Například pokud chcete zhubnout, jakých pět denních akcí byste mohli udělat, aby vám to pomohlo zhubnout. Zřejmé by bylo cvičení a zdravé jídlo, ale jaké další kroky byste mohli podniknout pro dosažení svého cíle? Mohli byste zahrnout učení o nových zdravých potravinách, chodit po schodišti místo eskalátoru, číst články zdravotnických odborníků nebo přidání obrázků o vaší ideální velikosti oděvu do svého visionboardu, kterým podporujete svoji motivaci.
Pokud jste podnikatel, můžete zaslat pět nových nabídek denně nebo přijmout pět nesouvisejících akcí, jako je například vytvoření sledovacího trackeru v aplikaci Excel a jeho denní aktualizaci, dělat alespoň jeden chladný telefonní rozhovor denně; pssát články na váš web nebo číst knihy o marketingu.
Pokud zlepšujete svůj vztahový život a chcete najít partnera, proč nezačít rozhovor s pěti novými lidmi každý den? Pokud máte pocit, že na to nejste připraveni, vytvořte nejdříve svůj seznam a doplňujte ho každý den. Když každý den najdete 5 lidí, tak to za 20 pracovních dní v měsíci tvoří 100 nových kontaktů. Představte si ty možnosti.
Možná nemůžete pokaždé zvládnout pět akcí, ale je důležité něco udělat. Například pokud je vaším cílem uběhnout maratón, může být vaše aktuální denní akce 8 kilometrů. Pokud to některý den nemůžete časově zvládnout, dejte alespoň 4, ale nehoďte svoji denní akci za hlavu.
Pokud chcete svoje „Pravidlo pěti“ podpořit, sledujte své denní akce například v excelové tabulce, kde vidíte své pravidelné úspěchy. Mnoho lidí na tento model přešlo a pochvaluje si, jak se výrazně zlepšila jejich schopnost dosahování naplánovaných cílů.
Výsledek trpělivosti a Pravidla pěti
Canfield a Hansen vytrvali se svou teorií pěti denních akcí po více než dva roky. Výsledek? Kuřecí polévka pro duši se stala nejlepší prodejní knihou, prodanou ve více než 10 milionech výtisků ve 39 jazycích. Celý proces byl časopisem Time označený jako “Publikační fenomén století”
Roberta Collier: “Úspěch je součet malých úsilí, které se opakují každý den.”