Problém: Jaké jsou hlavní problémy vašeho projektu, které chcete řešit? Doporučuje se zvolit maximálně 3 nejdůležitější. Jakým způsobem jsou tyto problémy aktuálně řešeny, případně jaké jsou existující alternativy vašeho řešení těchto problémů?
Řešení: Ke každému problému, který byl stanoven v předchozím kroku, dopište hlavní vlastnosti vašeho produktu či služby, které budou tyto problémy řešit.
Klíčová metrika: Jak budete měřit že byl problém vyřešen?
Unikátní nabídka hodnoty: Co unikátního nabídnete tomu, komu je váš projekt určen? Jedná se v podstatě o výstižné marketingové heslo. Sdělte, co konkrétního vaše řešení přinese.
Konkurenční výhoda: Když někomu představíte svůj projekt, co mu brání v tom, aby jej zrealizoval? Co ostatní nemohou jednoduše okopírovat či koupit? Může se jednat např. o specifické znalosti, specifickou osobu – dobré jméno člověka vykonávajícího službu, či již existující zákazníci.
Zákazníci: Kdo bude příjemcem vašeho projektu? Pro koho to děláte? Nikdy netvrďte, že pro všechny! Zde se vepisují také první vlaštovky – s kým nebo čím můžete začít nejdříve?