Event management bychom mohli charakterizovat jako specifickou součást projektového managementu zaměřenou zejména na organizaci akcí různého typu, kde jednou z hlavních charakteristik je i emoční působení na účastníky. S jakými typy akcí se ve firemní sféře můžeme setkat?
Konference – doprovodný program, servis, catering na důkaz úcty k našim obchodním partnerům a účastníkům.
Semináře a workshopy určené jak pro řadové zaměstnance, tak pro zaměstnance na vyšší úrovni, ale i pro případné potenciální zákazníky. A vzdělávání můžeme zpříjemnit zpestřujícím vedlejším programem, který slouží k odreagování účastníků.
Firemní prezentace – důležitý dojem, kterým působíte na účastníky, kteří se na základě tohoto dojmu se rozhodují, zda s firmou uzavřou obchodní partnerství, či zda se vůbec vyplatí nadále s ní jednat.
Slavnostní rauty a bankety – Čím potěšit člověka víc, než dobrým jídlem. Raut je spojen se zábavou a příjemně stráveným večerem, banket je oficiálnější a luxusnější událost, která se však nehodí ke všem příležitostem. Zasedací pořádek hostů i pořadí podávaných jídel je stanoven předem. Při tomto druhu akce není prostor pro improvizaci a např. speciální požadavky hostů musí být známy předem. Často bývají doplňovány kulturním programem.
Slavnostní otevření – Originální a slavnostní otevření nové pobočky prohlubuje prestiž firmy Je to také velice dobrá příležitost ke sbližování a vzájemnému seznámení spolupracovníků firmy, kteří pracují na různých pobočkách.
Večírky a párty – firemní večírky jako odměna za celoroční práci, často spojené i s rozdáváním dárků nebo oceněním nejlepších pracovníků. Párty jako zábava po úspěšné akci (after párty) nebo netradiční zakončení akce Na párty je potřeba opravdu dobré zvukové zařízení, správný výběr hudby, správné množství a složení jídla i pití a v neposlední řadě zase správná organizace. Obojí může být spojeno i s kulturním programem, ať již divadelním představením nebo vystoupením populárních umělců.
Tiskové konference, staff meetingy, business snídaně – akce zaměřené zejména pro novináře a partnery jako součást firemních public relation, důležité zejména pro komunikace směrem k vnějšímu prostředí.
Teambuilding – akce naopak výhradně pro firemní vnitřní prostředí, skvělý nástroj pro stmelení zaměstnanců firmy, zlepšení vnitřní komunikace, týmovou synergii apod. Teambuilding může mít mnoho podob. Od uvolněné zábavy spojené s příjemným zážitkem po adrenalinovou akci, kde si každý z vašich spolupracovníků sáhne na dno a pokusí se překonat sám sebe.
Firemní sporty – od výrazné podpory zdravého pohybu, kdy jsou tělocvičny, posilovny a relaxační místa součástí „firemní výbavy“, přes organizaci pohybových aktivit typu skupinových cvičení až k sestavování firemních sportovních týmů (fotbalová či volejbalová firemní liga, štafety na běžeckých závodech apod.).
Zábavné akce pro veřejnost – různé „dny otevřených dveří“, oslavy dne dětí, dne matek, dne bez aut apod. Určené hlavně jako zábava, ale s podtextem kladného působení na okolní veřejnost či prostředí s cílem budování pozitivních vztahů.
Charitativní akce – podpora vybraného „produktu“, např neziskové organizace (vozíčkáři), aktivity (stavba dětského hřiště) nebo konkrétní činnosti (záchrana ohroženého druhu, pomoc při povodních). Kromě zmíněného cíle slouží takovéto akce také na podporu image firmy a budování „goodwill“. Většinou spojené buď s kulturní aktivitou (benefiční koncerty) nebo sportem (Běh pro Paraple).
Chcete znát více? Sledujte můj seriál článků, přidejte si tuto stránku do oblíbených položek.
Chcete začít s eventem? Stáhněte si můj Eventový plán.